شهرستان های رودسر و املش 136 موقوفه دارد/ 8 بقعه نیازمند احداث
کد خبر: 3546150
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

شهرستان های رودسر و املش 136 موقوفه دارد/ 8 بقعه نیازمند احداث

گروه اجتماعی: حجت الاسلام خوبرو با بیان اینکه مجموعا شهرستان های رودسر و املش 136 موقوفه دارد، گفت: وقف در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین کمک اقتصادی به دولت کارگشاست.

حجت الاسلام والمسلمین عباس خوبرو، رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان های رودسر و املش در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، اظهار کرد: وقف یکی از ملزومات اجرای اقتصاد مقاومتی است که باعث می شود جامعه اسلامی به لحاظ اقتصادی خودکفا شده و به دیگران وابسته نباشد.
وی با بیان اینکه وقف در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین کمک اقتصادی به دولت کارگشاست، افزود: در حال حاضر بسیاری از درمانگاه ها، حوزه های علمیه، مدارس و هزینه تحصیل برخی از دانشجویان از محل اجرای نیات واقفین اداره می شوند لذا همین امر بار سنگینی را از دوش دولت برمی دارد.
ثبت 2 وقف جدید در سال جاری 
رئیس اداره اوقاف شهرستان های رودسر و املش گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 2 مورد وقف جدید شامل یک باب مغازه با نیت هزینه برای یادواره شهدا و عزاداری امام حسین(ع) و همچنین 150 متر زمین با نیت دفن اموات مسلمین در رودسر و املش به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام خوبرو با بیان اینکه مجموعا شهرستان های رودسر و املش 136 موقوفه دارد، گفت: ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی، عزاداری و روضه خوانی برای امام حسین(ع)، اطعام فقرا، کمک به ایتام و سادات، پرداخت هزینه تحصیل دانشجویان و دانش آموزان از جمله مهم ترین نیات واقفین خیراندیش در شهرستان های رودسر و املش است.
وی تصریح کرد: تاکنون با انجام تبلیغات محیطی، برگزاری نشست های تخصصی، مبلغین اعزامی، برگزاری مراسم های گوناگون در سطح بقاع متبرکه اقدام به ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف کرده ایم و امیدواریم مردم متدین و افرادی که توانایی دارند در این زمینه پیشقدم شوند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رودسر و املش در خصوص پروژه های عمرانی در شهرستان های مذکور، بیان کرد: شهرستان های رودسر و املش 180  بقعه متبرکه دارد که 8 مورد بقعه احداثی هستند که در سیستم سامانه اوقاف ثبت شده و ردیف بودجه دارند که به دلیل کم بودن میزان بودجه، بسیاری از هزینه ها توسط مردم متدین و خیرین نیکوکار پرداخت می شود.  
captcha